سئو برای Local Business Reviews

سئو محلی چیست؟ بهترین روش برای جذب مشتریان پارس پک

در بخش های قبلی اشاره کردیم که جواب دادن به بررسی ها چقدر می تواند مهم باشد. این به گوگل نشان میدهد شما به مشتریان بالقوه ای که دارید توجه میکنید. این یعنی جواب دادن به بررسی ها، حتی بررسی های منفی میتواند به سئو محلی شما کمک کند. و اگر میخواهید درک بهتری از موقعیت مورد نظر بدست آورید، میتوانید رتبه بندی های خود را برای همان کلمه کلیدی در نقاط مختلف بررسی کنید. پس آیا شما باید از منطقه ای استفاده کنید که رتبه بندی خوبی دارد؟ نه اینطور نیست.

گوگل اگر متوجه شود که سایت شما برای نتایج محلی تاثیر دارد شما را نشان میدهد حتی اگر در کلمه شما اسمی از شهری نیومده باشد. اما فعلا این را در ذهنتان داشته باشید که این مپ پک الگوریتم های خاص خود را دارد. مطمئنا برخی از فاکتورهای رتبه بندی مانند بک لینک می تواند به شما در نتایج محلی و سنتی کمک کند. چرا سئو محلی مهم است؟ خب بگذارید جواب این سوال را از طریق آمار جالب که در خصوص سئوی محلی برای کسب و کار ها است مطالعه کنیم. به‌غیر از اینکه در صفحهٔ اصلی یا لندینگ پیج خدمات، می‌توانید به نظرات مشتریان اشاره کنید× این امکان وجود دارد یک صفحه را به داستان مشتری‌های موفق اختصاص دهید. این صفحه را هم به همین شکل بهینه کنید تا عصای دستتان در سئوی محلی باشد.

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای لوکال سئو، تکمیل اطلاعات پروفایل Google My Business یا (GBP) کسب‌وکار است. هر برندی نیاز دارد تا GBP مختص خود را ایجاد کند و اطلاعاتی مهم کسب‌وکارش را در آن ثبت کند. این اطلاعات (ساعت کاری، موقعیت مکانی، عکس‌ها و…) در گوگل مپ (Google Map) و مپ پک (map pack) هم نمایش داده می‌شوند. گوگل آمار بالا را در طول این سال‌ها جمع‌آوری کرده است تا به کسب‌وکارها اهمیت جست‌وجوی محلی را اثبات کند؛ بنابراین جست‌وجوهای محلی بخش بزرگی از دنیای سئو را تشکیل می‌دهند. اگر بتوانید کسب‌وکار محلی خود را با لوکال سئو بهینه کنید، احتمالاً فروش خوبی خواهید داشت.

همین سه فاکتور در برخی موارد با نام الگوریتم E-A-T گوگل نیز شناخته می‌شود اما واقعیت این است که E-A-T یک الگوریتم جداگانه نیست. در صورتی که هنوز نمی‌دانید سئو چیست، ما در سایت پیام آوران پارسیان یک مطلب دربارۀ صفر تا صد سئو نوشته‌ایم. در ضمن مثل همیشه در بخش دیدگاه ها در زیر این مطلب منتظر نظرات، سوالات و تجربیات شما هستیم. اگر میخواهید بدون هیچ زحمتی از یک رویداد عبور کنید حتما باید داستان های محلی داشته باشید. روزنامه های محلی و سایت های خبری محلی برای داستان های جالب هستند.

چنین جستجوهایی کمک می‌کند درک بهتری از عباراتی که رقبایتان برای جذب مشتری به کار می‌برند کسب کنید. تحقیق کلمات کلیدی یکی از بنیادی‌ترین کارهایی است که باید برای سئو محلی انجام دهید و قبل از هرگونه بهینه‌سازی یا به کارگیری استراتژی‌های سئو، کلمات و عباراتی را که در آن‌ها باید رتبه بگیرید بشناسید. یک کسب و کار محلی برای بیشتر دیده شدن باید سعی کند راه خود را به آنچه پکیج نقشه محلی یا Local Pack نامیده می‌شود پیدا کند. این پکیج در واقع بلوکی از مکان‌هایی است که به صورت لیست در زیر تصویری از نقشه منطقه مورد نظر نمایش داده می‌شود و با نتایج یک جستجوی معمولی در گوگل تفاوت دارد. کسب و کارهای محلی نه تنها برای عموم مردم از اهمیت برخوردارند، بلکه گوگل هم نگاه ویژه‌ای به این کسب و کارها دارد. گوگل با استفاده از ملاک‌های اختصاصی به کاربرانی که در یک محدوده جغرافیایی به دنبال خدمات مشخصی هستند بهترین نتایج را نشان خواهد داد.

حال که عبارات و کلمات مورد نیاز خود را دارید زمان انجام عملیات سئو آن پیج است، کلمات را دسته بندی کنید و برای هر عبارت صفحه مورد نیاز را بسازید. تعداد صفحاتی که نیاز به ساختن دارند مطابق با استراتژی شما انتخاب می‌شود و برای هر بیزینس متقاوت است، اما توجه داشته باشید که حتما و حتما از محتوای تازه برای هر صفحه استفاده کنید. استفاده از محتوای تکراری در صفحات با منظور لوکال سئو یک اشتباه رایج و دردسرساز است. لینک آبی رنگزمانی که شما کلمات سئو محلی را تارگت و بر آن کار کرده باشید، در نتایج جستجو کاربران ظاهر خواهید شد. محتوایی تولید کنید که نشان‌دهنده تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و قابل‌اعتماد بودن (Trustworthiness) شما باشد.

خیلی وقت است که دیگر دربارهٔ کسب‌وکارهای خدمات یک محله یا شهر از این و آن چیزی نمی‌پرسیم. در بهترین حالت، پس از اینکه با گوگل کسب‌وکارهای یک منطقه را بررسی کردیم، نظر و تجربهٔ سایر افراد را جویا می‌شویم. با اینکه در کشورهای خارجی لینک دادن سایت‌ها به یکدیگر یک کار مرسوم تلقی می‌شود ولی در کشور ایران به ندرت دیده می‌شود که سایت‌ها به یکدیگر لینک دهند. در اینجاست که شما می‌توانید با استفاده از سایت‌های واسط مثل تریبون یا تسمینو به خرید رپورتاژ یا بک لینک از سایت‌های دیگر اقدام کنید و رتبه خود را افزایش دهید. فقط حواستان باشد که در این کار زیاده روی نکنید چون ممکن است که با جریمه گوگل روبه‌رو شوید. حالا که همه کارهایی که می‌توانستید برای سئوی لوکال انجام دهید را در سایت خود انجام دادید، وقت آن رسیده است که گوشه نگاهی به سئوی خارجی داشته باشید.

بنابراین اگر برندتان در وب حضور داشته باشد، گوگل تلاش خواهد کرد اطلاعاتی به دست آورد تا بتواند مطابق این اطلاعات و میزان برتری آن، رتبه مناسبی را به برند شما اختصاص دهد. اما اگر نتواند برندتان را پیدا کند و یا نشانه‌های کمی مبنی بر برتری شما به دست آورد، به احتمال زیاد رتبه خوبی برایتان در نظر نمی‌گیرد. به عنوان مثال، ساعت کاری، اطلاعات تماس و میانگین امتیاز هرکدام از این مکان‌ها در این بخش نمایش داده می‌شود. با کلیک کردن روی هرکدام از آن‌ها هم می‌توان اطلاعات و موارد بیشتری مانند تصاویر و نوشته‌های آن مکان مشاهده کرد. شما می توانید در بین این افراد، صاحبان سایت هایی را بیابید که برای دریافت بک لینک بسیار مناسب می باشند. برای سنجش میزان تاثیر محتوای سایت بر روی مخاطب می توان میزان مراجعه به صفحه تماس با ما سایت را مرجع قرار داد.

اگر می‌خواهید که مشکلات سئوی تکنیکال خودتان را برطرف کنید و مشکل زیرساختی در سایت خود نداشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که صفحه آموزش سئو تکنیکال را مشاهده کنید. اگر در زبان انگلیسی جستجویی را در گوگل انجام دهیم، با شکلی مانند زیر روبه‌رو خواهیم شد. هزینه سئو محلی بسته به روش و پلتفرمی که برای این امر انتخاب می‌کنید متفاوت خواهد بود. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. اگر می‌خواهید با خیال راحت خدمات سئو سایت را به یک تیم حرفه‌ای و متخصص بسپارید، کافیست همین حالا روی لینک زیر کلیک کنید. اطلاعاتی که گفتید به صورت خودکار در بخش شبکه دانش گوگل نمایش داده می‌شود، گوگل این نوع داده ها را از منابغ مختلف مانند ویکی پدیا و...

این مورد موجب می‌شود تتا شما تسلط بیشتری روی محتواهای سایت خود داشته باشید و بتوانید موارد بیشتری را تغییر دهید. تمام منابع سرور در اختیار شماست و به راحتی می‌توانید تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.امنیت، سرعت و پایداری بالا برای میزبانی پروژه‌های بزرگ. با ابرسرورها می‌توانید سرور با سیستم‌عامل دلخواه خود را در چند دقیقه انتخاب و نصب نموده و آزادانه منابع سرور خود را کاهش و افزایش دهید. یک ابزار مدیریتی بسیار کاربردی، با دسترسی‌های بیشتر از یک‌هاست ابری. درمورد سایت ها نیز تقدیر نامه آنها عبارت خواهد بود از میزان انتشار مقالات آنها در فضای مجازی، بنابراین مهم است که همواره در سایت خود مقالات بروز داشته باشید.

جزاین دانستن این عوامل بسیار مهم است تا بتوانید برنامه سئوی محلی خود را بهتر بهینه کنید و ترافیک بیشتری را به شرکت خود هدایت کنید. الگوریتم Product Review از جمله الگوریتم‌ های گوگل است که اثر آن به‌خصوص روی وب سایت‌های فروشگاهی، بسیار محسوس‌تر از وب سایت‌های دیگر است. این موضوع باعث می‌شد که کاربران نتوانند اطلاعات کافی برای تصمیم‌گیری در مورد خرید محصول را به دست آورند. این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایت‌های معتبر و مرتبط در یک حوزه‌ی خاص بود. Hilltop به جای بررسی تمامی وب‌سایت‌ها، بر صفحات تخصصی (Expert Pages) تمرکز می‌کند.

سئو محلی یا همان لوکال سئو یکی از مهم‌ترین ابزارها برای جذب مشتریان در دنیای دیجیتال است. اما چرا سئو محلی اهمیت بالایی دارد؟ امروزه بسیاری از کاربران به دنبال خدمات و محصولات نزدیک به محل زندگی یا کار خود هستند و جستجوهایی مانند «رستوران نزدیک من» یا «بهترین فروشگاه در [نام شهر]» را انجام می‌دهند. در این شرایط، local seo به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در نتایج جستجوی محلی بهتر دیده شوند و مشتریان هدفمندتری را جذب کنند. استفاده از سئو محلی شامل بهینه‌سازی وب‌سایت برای کلمات کلیدی محلی، ایجاد و مدیریت پروفایل‌های کسب‌وکار در پلتفرم‌هایی مانند Google Business Profile و کسب نظرات مشتریان یا همان Review گوگل می‌شود. همچنین، وجود اطلاعات دقیق مانند آدرس، شماره تماس، و ساعات کاری در سایت و سایر پلتفرم‌ها، به گوگل کمک می‌کند تا کسب‌وکار شما را بهتر شناسایی کرده و در نتایج محلی نمایش دهد.

هزاران کسب‌وکار مشابه برای جذب بیشتر کاربران در فضای مجازی با هم رقابت می‌کنند. مثلا داخل گوگل بیزینس به خاطر تحریم ها یا مشکلات دیگر نمی توانید بشوید. Will Guthrie از سایت Blue Laser Design باور دارد با وجود تمام منابعی که به استفاده از کلمه کلیدی در نام سایت تاکید می کنند. گوگل برای منحصر به فرد بودن اطلاعات ارزش بیشتری قائل است و نامی که معرف برند شما باشد تاثیر بهتری بر روی سئو خواهد داشت. روش جستجوی افراد از طریق دستگاه ها با روش جستجوی شفاهی آنها متفاوت است. کاربران به احتمال زیاد از زبان عامیانه برای سوال های خود استفاده می‌کنند.

اگر دقت کرده باشید برای جستجوی برخی عبارت‌های محلی، گوگل در بالای نتایج جستجو کادری را نمایش می‌دهد که شامل تصاویر برخی مکان‌های مرتبط است. از آنجا که اسلایدر سئو در بالای نتایج جستجو و به شکلی متمایز از آن‌ها نمایش داده می‌شود، بیشتر به چشم کاربران می‌آید. در نتیجه حضور در این جایگاه می‌تواند نرخ کلیک بالایی برای یک وب سایت فراهم کند. نتایج سئو محلی در بالای نتایج دیگر گوگل نمایش داده شده و شامل اسم مکان، آدرس، سایت، امتیاز، ساعات کار، و موقعیت مکانی مرتبط با عبارت سرچ شده است. اگر شما به دنبال بهینه‌سازی سئو محلی کسب‌وکار خود هستید، همکاری با یک آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌تواند بسیار به شما کمک کند تا بیشتر دیده شوید.

زمان لازم برای اجرای سئو محلی بستگی به شرایط کسب‌وکار و رقابت در منطقه موردنظر دارد، اما معمولاً بین 3 تا 6 ماه زمان می‌برد تا نتایج ملموس دیده شود. کسب‌وکارهایی مانند لوله‌کش‌ها، برق‌کارها، تعمیرکاران لوازم خانگی و شرکت‌های خدمات نظافت اغلب مشتریان محلی دارند. استفاده از سئو محلی باعث می‌شود مشتریان به راحتی این خدمات را پیدا کنند. از داده‌های ساختاریافته مخصوص کسب‌وکارهای محلی استفاده کنید (مانند Local Business Schema). این داده‌ها به گوگل کمک می‌کنند اطلاعات شما را بهتر تفسیر کرده و نمایش دهد. شرکت در رویدادهای محلی یا حمایت از آن‌ها می‌تواند فرصت‌های خوبی برای لینک‌سازی باشد.

سئو محلی را می توان نسخه به روز تر و بسیار تاثیر گذار ترِ روزنامه های محلی نامید که کسب و کار های شهر را به شما معرفی می کنند و به این صورت شما را با کسب و کار های مناطق اطراف خود آشنا می شوید. به عنوان مثال اگر بهترین رستوران را جستجو کنیم، گوگل به ما نزدیک‌ترین نتیجه را با توجه به موقعیت مکانی ما ارائه می‌دهد. لوکال سئو یا سئو محلی به سایت‌ها و کسب‌ و کارهای مختلف کمک می‌کنند که زمانی کاربر به دنبال یک خدمات مشخص در محدوده خاصی است، در نتایج گوگل در رتبه بالاتری به نمایش گذاشته شود. دیگر وقت خداحافظی با بنرهای تبلیغاتی، تراکت‌ها و بیلبوردهای بزرگ برای نشان دادن افتتاح فروشگاه شما در یک محله است. توضیحاتی برای کسب‌وکار خود بنویسید که خدمات یا محصولات شما را به خوبی معرفی کند.

این رفتار کاربر سیگنالی مبنی بر تجربه کاربری بد به گوگل ارسال می‌کند و به‌طور غیرمستقیم روی سئوی محلی شما تاثیر منفی می‌گذارد. ✔️ حواس‌تان به اطلاعاتی که در این پلتفرم‌های ثبت می‌کنید، باشد؛ چون وجود تناقض‌هایی مثل غلط‌های املایی، شماره تلفن اشتباه، آدرس غلط و… کار دست‌تان می‌دهد و گوگل نمی‌تواند اطلاعات صحیح و غلط را از هم تمیز دهد. اول اینکه این‌طوری پلتفرم‌های بیشتری برای ثبت نظرات کاربران در اختیار دارید و خب هرچه تعداد نظرات بیشتری دریافت کنید، به نفع شماست (افزایش اعتبار و محبوبیت). خلاصه که اگر می‌خواهید جست‌وجوگران محلی خیلی سریع و راحت‌تر، کسب‌وکار شما را در گوگل پیدا کنند، باید سئوی محلی را در دستور کار قرار دهید. در اینجا، گوگل میزان اعتبار و برتری شما را می‌سنجد؛ مواردی مثل بک‌لینک‌ها از سایت‌های محلی، تعداد ارجاعات آنلاین، نظرات آنلاین، اشتراک‌گذاری‌ها در شبکه‌های اجتماعی، ارجاعات رسانه‌های محلی و… را در نظر می‌گیرد.

از این‌رو برای رتبه‌گرفتن در جستجوهای محلی باید سایت خود را در این زمینه‌ها بهینه کنید. در واقع بهینه سازی موتورهای جستجوی محلی یه شاخه از سئو است که روی بهینه سازی یه وبسایت برای پیدا شدن در نتایج جستجوی محلی تمرکز میکنه. به عبارت دیگر، لوکال سئو به شما این امکان را می‌دهد که وقتی کاربران عباراتی مانند «رستوران نزدیک من» یا «خدمات تعمیرات در [نام شهر]» را جستجو می‌کنند، کسب‌وکار شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. مثلاً اضافه‌کردن نقشهٔ گوگل و نظرات آنلاین کاربران در رتبه‌بندی نتایج جست‌وجوی محلی نقش دارد؛ ولی در سئو، سایت بیشتر اعتبار خود را مدیون لینک‌هایی است که از سایت‌های معتبر می‌گیرد. اگر به آمار رسمی گوگل سر بزنیم، متوجه می‌شویم که 18 درصد از جستجوهای محلی در طول همان روز جستجو به خرید منجر می‌شود و 78 درصد این جستجوها نیز بعد از گذشت 1 روز به یک خرید منتهی خواهد شد.

این سه عنصر اطلاعات کلیدی کسب‌وکار شما هستند که در فهرست‌های محلی، سایت‌های بررسی و پروفایل‌های آنلاین دیده می‌شوند. وجود NAP دقیق و منسجم، برای موفقیت سئو محلی حیاتی است، زیرا به مشتریان کمک می‌کند راحت‌تر شما را پیدا کنند و به شما اعتماد کنند. در سئوی محلی، تمرکز ما روی نقدهایی است که محتوای آن‌ها درباره محصولات و خدماتی است که کسب و کارهای محلی ارائه می‌دهند. بنابراین الگوریتم جستجوی محلی گوگل، فاکتور نزدیکی رو هم در نظر می‌گیره. حالا فاکتور نزدیکی یعنی چی؟ در واقع به این معناست که گوگل حین پاسخ دادن به جستجوی شما، لوکیشن یا موقعیت مکانی شما رو هم در نظر می‌گیره. یکی از الگوریتم های گوگل که وب سایت‌های تازه راه‌اندازی شده به‌شدت با آن مشکل دارند.

لینک‌سازی محلی به معنای جذب لینک از وب‌سایت‌هایی است که مخاطبان آن‌ها با مخاطبان محلی کسب‌وکار شما هم‌پوشانی دارند. این وب‌سایت‌ها می‌توانند شامل وبلاگ‌ها، نشریات محلی، سایت‌های تجاری یا دایرکتوری‌ها باشند. برخلاف لینک‌های ملی یا بین‌المللی، لینک‌های محلی به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان منطقه‌ای شما، برای سئو محلی بسیار ارزشمند هستند. با انجام این کار خواهید دید که کلمات و عبارات استفاده شده تنوع بسیار زیادی دارند. چه کلماتی که صاحبان کسب و کارها به کار برده‌اند و چه کلماتی که مشتریان آن‌ها در قسمت نظرات و نقدها استفاده کرده‌اند.

سئوی محلی یکی از مفاهیمی است که اگر به درستی از آن استفاده کنید، می‌تواند به افزایش آگاهی از برند، ترافیک و فروش بیشتر کسب‌وکار شما کمک کند. در این مطلب سعی کردیم تمام جنبه‌های لوکال سئو و تکنیک‌های آن را به‌طور مفصل معرفی کنیم. امیدواریم که از این مقاله استفاده کرده باشید و خوشحال می‌شویم اگر نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید. برای اینکه مقالات و صفحات سایت شما در نتایج محلی قرار بگیرند، باید عنوان و توضیحات متای بهینه با هدف سئوی محلی داشته باشند. در واقع کافی است نام شهر یا منطقه فعالیت خود را به عبارت‌های این دو بخش از صفحات اضافه کنید. برای مثال، برای کسب‌وکاری مانند کارواش که در تهران منطقه صادقیه فعالیت می‌کند، باید از عبارت «کارواش در صادقیه، کارواش در تهران»، «کارواش بزرگ در غرب تهران» و ….

وقتی برای کسب و کار خود نقدهایی دریافت می کنید، اشکالی ندارد که هم نقدهای مثبت و هم منفی داشته باشید. این تمرین به شما کمک می کند به مشتریان محلی بیشتری دسترسی پیدا کنید و در نتایج جستجو، با ارزش ظاهر شوید. البته این موارد رو اینجا فقط برای کمک به پیش‌برد بحث و به صورت مقدماتی مطرح می‌کنیم. اگه علاقه‌مندید اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری درباره SEO کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم به دوره آموزش جامع سئوی رایگان ما در ۹ جلسه یه سر بزنید. اگر به اطلاعات بیشتری درباره “بهبود سئو” خود نیاز دارید، می‌توانید مقاله ای که در این قسمت به شما معرفی کردیم را مطالعه کنید. شما میتونین برای SEO محلی کسب و کار خودتون با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرین و از خدمات و مشاوره شرکت استفاده کنین.

تفاوت اصلی آن‌ها یکی در پارامترهای تاثیرگذار در رتبه‌بندی است و دیگری در کیوردهایی که برای بهینه‌سازی انتخاب می‌کنیم. حالا یا آدم‌ها در همان منطقه زندگی می‌کنند، یا محل کار آن‌ها در آنجاست یا قرار است به آنجا سفر کنند (درون‌شهری و بین‌شهری). کافیست که کاربری وارد سایت شما شده و سایت شما ریسپانسیو یا واکنشگرا نباشد. این کاربر نمی‌تواند به درستی در سایت شما کار کند و تصمیم به خروج از آن را می‌گیرد. متخصصان سئو نیز بر اساس خدماتی که ارائه می‌دهند هزینه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند. اگر کسب‌وکار شما موقعیت خاصی دارد یا حوزه فعالیت شما حوزه خاصی است، پس حتماً باید از تگ‌های گوگل برای نشان‌دادن حوزه فعالیت خود استفاده کنید.

پیشنهاد پونه مدیا به شما مطالعه مطالب آموزش سئو رایگانی است که در اختیار شما قرار داده ایم. سئو محلی به بهینه‌سازی وب‌سایت برای جستجوهای محلی اشاره دارد که به جذب مشتریان محلی کمک می‌کند. استفاده از سئو محلی یک راهکار بسیار مؤثر و ضروری برای کسب‌وکارهایی است که می‌خواهند در دنیای دیجیتال مشتریان بیشتری از منطقه خود جذب کنند. پس اگر هدف شما رشد در بازارهای محلی است، حالا بهترین زمان برای شروع است. به‌طور کلی، سئوی محلی بیشتر برای جستجوهایی مفید است که هدف‌شان یافتن خدمات یا محصولات در یک منطقه خاص است.

همچنین عملکرد گوگل و متعاقبا فاکتور کلیدی دخیل در جستجوهای محلی رو با هم بررسی کردیم. در پایان هم ۳ فاکتور مهم گوگل برای رتبه بندی لوکال رو مرور کردیم.در همه این موارد تاکید ما بر اهمیت سئوی محلی بود و اینکه اساسا بهینه سازی وب‌سایت برای جستجوهای محلی چه کمکی به کسب و کار شما می‌کنه. بنابراین اینجا باید عنوان کنیم که اگه فکر می‌کنید نیاز دارید از مزایای سئوی محلی برای کسب‌وکارتون بهره‌مند بشید، کافیه یه سر به خدمات سئوی محلی ما بزنید. بعضی از کسب‌وکارها فقط در شهر یا محله خاصی فعالیت می‌کنند؛ بنابراین برای آن‌ها مهم نیست که وب سایتشان در کل دنیا به نمایش دربیاید و از همه جای جهان بازدیدکننده داشته باشد. حتی برعکس، هزینه وقت و سرمایه برای کسب رتبه در بین سایت‌های جهانی نوعی اتلاف انرژی به حساب خواهد آمد. برای مثال رستورانی را در نظر بگیرید که در شیراز فعالیت می‌کند و در شهرهای دیگر ایران شعبه ندارد.

برای نمایش اطلاعاتی مانند آدرس، شعب کسب‌وکار، شماره تماس، ساعات کاری، تصاویر محصولات و خدمات خود می‌توانید از اسکیما‌های Organization و LocalBusiness استفاده کنید. یکی از راهکارهای ورود به نتایج Local این است که روی کلمات کلیدی محلی (Geo-targeted Keywords) مرتبط با کسب‌وکارتان تمرکز کنید. بهتر است از عبارات «نزدیک من»، «نام محله»، «نام شهر» و هر عبارتی را که می‌تواند محلی‌بودن بیزینس شما را نشان دهد، در کنار کلمات کلیدی حوزه فعالیت خود استفاده کنید. آیا می دانستید که بیش از 55 درصد از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای یافتن یک کسب و کار محلی استفاده می‌کنند؟ با افزایش محبوبیت دستگاه های جستجوی صوتی، باید استراتژی جستجوی محلی خود را برای صدا بهینه کنید. اکنون که در مورد اهمیت سئو محلی و نحوه تعیین رتبه‌بندی جستجوی محلی توسط گوگل بیشتر می‌دانید، زمان آن رسیده است که استراتژی خود را بهینه کنید و تصمیم بگیرید که آیا به خدمات سئو محلی نیاز دارید یا خیر. به همین دلیل است که برای کسب و کار شما داشتن یک استراتژی سئو محلی موثر ضروری است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری